Ceník

Kastrace koček

Ohledně kastrací koček zastávám radikální názor, že kočka má být buď chovná (tudíž od ní chceme potomky), nebo vykastrovaná. Takže proč kočku nechat vykastrovat?

U koček chovaných v pouze v bytě téměř každý kocour po 6. - 8. měsíci věku začne značkovat a tato moč výrazně zapáchá. Kočka, přestože je chovaná pouze v bytě, může mít "mrouskací období" i několikrát ročně. V tomto období trvajícím přibližně 3 týdny kočka hlavně v noci výrazně mňouká a tímto obtěžuje nejen majitele, ale většinou i sousedy.

Nevykastrovaná kočka, která má přístup ven, je „spotřební materiál“. Kocour, který celou zimu leží doma a majitel je většinou přesvědčen, že tomu tak bude i na jaře, se mýlí. Příroda je bohužel mocnější a kocouři jsou schopni se i několik dní až týdnů toulat a hodně jich skončí pod koly aut hned anebo se vrací se zlomenými končetinami. Často také řeším kousné rány, střelné rány, viděl jsem i kočky chycené do želez s rozdrcenými končetinami. Kočka může mít koťata i 3krát ročně, což pro ni bývá velice zatěžující a často mnoho koťat následně uhyne na virové nemoci a dále řešíme, co s koťaty.

Současná populace volně žijících koček je silně promořena virovými nemocemi - kočičí rýma, infekční zánět podbřišnice, infekční leukémie, kočičí imunodeficience. Přenos probíhá vzájemným kontaktem a riziko nakažení nekastrovaných koček je mnohem vyšší než u vykastrovaných.

Vykastrované kočky se mnohem méně toulají, většinou neopouštějí okolí domu, tudíž je mnohem menší nebezpečí nákazy některou z výše uvedených nemocí, sníží se riziko, že kočku přejede auto nebo se někde popere s ostatními volněse pohybujícími kočkami.

Průměrný věk koček u nás se udává pouze 4 - 5 let (příčina takto krátkého života jsou autoúrazy, infekční nemoci), ačkoli má kočka jako druh předpoklad se dožít delšího věku než psi, i více než 15 let.