Kastrace koček

U čistokrevných koček dostanete zpravidla očkovací průkaz, kde je doporučeno další odčervení a očkování. Koťata „z vesnice“ je nutno ihned opakovaně odčervit proti škrkavkám a tasemnicím, v případě výskytu blech aplikovat preparát proti blechám (účinnost i proti klíšťatům).

Často si koťata i dospělé kočky škrábou uši, v uších můžete vidět „něco jako sedlinu z kávy“. V tomto případě se jedná o svrab, kde je nebezpečí přenosu na lidi. Svrab lze úspěšně vyřešit jednorázovou aplikací léčivého přípravku.

Odčervení koček se provádí formou tablet nebo pasty do tlamy. Další možností je aplikace preparátu ve SPOT-ON (kapka do kůže), která působí proti vnitřním parazitům.

Preparáty proti blechám a klíšťatům jsou ve formě kapek do kůže (SPOT-ON), antiparazitárních obojků nebo sprejů na srst. Délka účinku je v případě sprejů a kapek 1 až 2 měsíce, obojky jsou účinné až 4 měsíce.

POZOR! Na kočky je zakázáno použít preparáty určené pro psy, které obsahují permethrin. Tato látka způsobuje u koček nervové poruchy, křeče s následnou smrtí. V případě náhodné aplikace tohoto preparátu kočkám je nutno kočku ihned vykoupat.

Základním doporučeným očkováním pro kočky je tzv. TROJKOMBINACE. Toto očkování působí proti dvěma virům způsobujícím tzv. kočičí rýmu a virovému průjmu koček. Součástí této vakcíny může být i vzteklina. Někdy je vakcína kombinovaná ještě s chlamydiózou, která způsobuje výtoky z očí.

Očkovací schéma této trojkombinace:

1. dávka ve 2. měsíci věku kotěte,

2. dávka ve 3. měsíci věku kotěte (může být spojena se vzteklinou)

a dále se očkuje vždy po roce pouze jednou ročně.

Další možná očkování jsou proti PLÍSŇOVÉMU ONEMOCNĚNÍ KŮŽE a je možno také očkovat kočky proti BORELIÓZE.

Dále existují vakcíny proti některé z virových chorob (FIP, FIV, FeLV), ale před tímto očkováním se doporučuje kočky otestovat, zda tyto viry již v organismu nemají.